onsdag den 6. august 2014

Juice og nybagte boller

Håber I alle sammen nyder ferien? 

Jeg gør ihvertfald - måske lidt for meget, for kan slet ikke overskue at skulle igang med at skrive bachelor om en måned eller i det hele taget bare at skulle møde til forelæsning hver dag.

Så jeg forsøger at nyde det sidste stykke ferie inden hverdagen kalder igen.

Den anden dag besluttede jeg mig for at bage en portion sunde speltboller som er low fodmap og stammer fra low fodmap diæt 2 - derfor kan jeg ikke poste opskriften, men blot vise resultatet og tilføje at jeg brugte gurkemeje til at give den ekstra gule farve.


Bollerne er low fodmap og bliver dejligt svampede pga HUSK og fint revede gulerødder.

I samme åndedrag valgte jeg lige at juice nogle grøntsager og frugter:


Til 1 glas (ca 2 serveringer) brugte jeg:
1/3 honning melon uden kerner
500 g øko gulerødder
2 rødbeder øko
Ingefær (alt efter hvor stærk du ønsker den)
1/2 agurk øko

Jeg kan bedst lide at bruge øko grøntsager, da jeg så ikke behøver skrælle dem eller bekymre mig om unødvendige pesticider.

Velbekomme:) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar